Ford a anunțat extinderea gamei de vehicule electrice în Europa cu adăugarea a trei noi crossovere și patru vehicule comerciale noi până în 2024.
Compania vrea ca până în 2026 vânzările de vehicule în Europa să depășească 600.000 de unități și două milioane la nivel global.
Printre acestea va fi o versiune electrică a Ford Puma, un nou crossover de dimensiune medie și un crossover sport, care este diferit de Mustang Mach-E. Ultimele două ar putea fi bazate pe platforma MEB a Grupului VW.
Ford spune că noul crossover de dimensiuni medii cu cinci locuri va debuta în 2022, cu o autonomie de 500 km. Producția sa va începe în 2023 la Centrul de Electrificare Ford Cologne din Germania, unde va fi construit și crossover-ul sport începând din 2024. În ceea ce privește varianta electrică a lui Puma, acesta va fi produs în Craiova începând cu 2024, alături de motorizările pe combustie.
Ford va lansa și variantele electrice ale noii generații Transit / Tourneo Custom în 2023, iar modelul de dimensiuni mai mici Transit / Tourneo Courier în 2024, extinzând gama alături de e-Transit.
Ford vrea să producă 1,2 milioane de vehicule electrice în șase ani la uzina din Köln, Germania, după ce a investit 2 miliarde de dolari.
Crossover-ul de dimensiuni medii va fi primul vehicul electric care va pleca din Centrul de Electrificare din Köln în 2023, în timp ce o nouă unitate de asamblare a bateriilor va începe să funcționeze în 2024.
Fabrica de la Craiova va juca, de asemenea, un rol semnificativ în producția de vehicule electrice. Printre vehiculele electrice care vor fi produse în România se vor număra variantele electrice ale Transit/Tourneo Courier și Puma începând din 2024.
Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, va prelua proprietatea asupra fabricii de la Craiova și a activității de producție din România, proces condiționat de aprobările autorităților relevante.